خاص / حسام حبيب: اسباب هامه قدمت العمل بالصورة الرائعه هو التعاون وادراك أهميه العمل

2020-05-21 22:00:50


 

كتب خالد حمادة احمد 

عبر عن اسباب اختيار المسلسل  كانت بسبب فكرته وانه حاجه مختلفه بالنسبالي ومختلفه علي مستوي الصناعة ككل وده كان التحدي الكبير انك تشتغل في عمل مختلف وازاي هتطلع صورته وازاي هيتم تنفيذه بصوره تليق بمستوي الصناعه في مصر والحمدلله ربنا وفقنا في ده..

ويشير إلى علاقته  بالمخرج ياسر سامي بأنها  علاقه عظيمة كلها احترام وحب قائلا " هو مبيتعاملش كامخرج ومدير تصوير لكن  بيتعامل اننا شخص واحد وقلبنا علي بعض وده كان حال فريق العمل كله" وانه اهم سبب اللي خلي العمل يطلع بالصوره دي وهو تعاون كل الناس وادراكهم لاهمية العمل. 

بالإضافة إلى ردود الافعال فيوضح بأنها  كانت عظيمه من بدايه نزول برومو المسلسل والاعلان عنه اتخضينا من رد الفعل وحسينا اكتر بالمسئوليه واننا لازم نكمل اقوي من الاول 

 اما عن ظروف التصوير عمل رمضاني فيقول بأنه  بيكون فيه ضغط كبير لكل الناس في الوقت واحنا مسلسلنا مختلف في اماكن التصوير وحتي علي مستوي اللبس والديكورات وديه حاجات بتاخد وقت في تنفيذها وطبعا مع ازمة الكورونا والحظر العمل توقف وكنا فقدنا الامل اننا نرجع نكمل بس ده كان قرار من فريق التصوير والعمل ككل اننا نرجع نكمل.

طبعا الفتره اللي جايه راحه بعد المجهود الكبير والظروف الخاصه بالعمل والعامه لظروف الازمه اللي احنا فيها. بس انشالله هيكون فيه حاجات جديدة مختلفة تكمل اللي بدأناه ان شاء الله .




موضوعات ذات صلة